Gezondheid en fitness

5 beste loopbandoefeningen voor gewichtsverlies

187views

Hoewel bijna elke beweging je zal helpen calorieën te verbranden en je stofwisseling te versnellen, zullen oefeningen die je lichaam uitdagen om op nieuwe manieren te bewegen het grootste voordeel opleveren, waarbij zelfs de meest onderbenutte spieren worden aangesproken. U loopt of rent bijvoorbeeld op een loopband. Het is krachtig en effectief, maar voeg een paar onverwachte bewegingen toe en je zult de kilo’s waarschijnlijk sneller zien wegsmelten.

Uit een onderzoek uit 2020, gepubliceerd in het tijdschrift Frontiers in Psychology, is gebleken dat mensen eerder geneigd zijn om zich aan hun fitnessroutines te houden als ze iets nieuws aan hun routine toevoegen, en zoals we allemaal weten, is het beste trainingsplan het plan waar je echt zin in hebt. je zult je eraan houden. Daarom wil hij je helpen en vetverbrandende loopbandtrainingen delen die je gewichtsverlies versnellen.

Opleiding 12-3-30

Volgens sommige deskundigen hoeft u, om nieuw succes bij het afvallen te bereiken, niet ver van uw gebruikelijke loopband af te dwalen. Door de snelheid, hellingshoek en duur van uw training in de gaten te houden, kunt u in een kortere tijd betere resultaten behalen.

Daniel Richter, fitnesstrainer en oprichter van de fitness-tracking-app Strength Log, stelt voor om te beginnen met een training die bekend staat als de 12-3-30. Om het te proberen, zet u de loopband op een helling van 12 procent bij een snelheid van 4,8 km/u en loopt u 30 minuten achter elkaar. Deze low-impact training is ongelooflijk effectief in het verbeteren van de gezondheid van het hart en het verbranden van calorieën dankzij het hellingswerk. Richter merkt op dat Lauren Giraldo door vijf keer per week te trainen 13 kilo afviel.

Voorovergebogen sprintjes

Vervolgens stelt Richter voor om heuvelsprints te proberen, een oefening op een loopband die hij metabolisch uitdagend noemt. Om deze oefening te proberen, verhoogt u uw helling naar 10 tot 12 procent en sprint u zo snel als u kunt gedurende 30 seconden.

Herstel door uw helling te verlagen tot 3 tot 5 procent en te vertragen door 90 seconden te joggen vóór uw volgende sprint. Slechts drie rondes hiervan zullen uw calorieverbruik gedurende enkele uren na uw training verhogen.

Andrew White, personal trainer en oprichter van Garage Gym Pro, is het ermee eens dat het combineren van de intensiteit van sprinten met de weerstand van een helling de belasting van het cardiovasculaire en spierstelsel aanzienlijk verhoogt, wat resulteert in een hogere calorieverbranding. Net als Richter raadt hij aan om altijd op te warmen en af ​​te koelen na een intensieve training.

Lopen op een loopband met halters

White zegt dat het toevoegen van gewichten aan je loopbandtraining een andere geweldige manier is om de gewichtsverlieseffecten van lopen te versnellen. Dit intensiveert uw training, rekruteert meer spiergroepen en verhoogt uw calorieverbranding. Dit simuleert wandelen met een zware rugzak.

Om het uit te proberen, stelt u de helling van uw loopband in op tussen de vijf en tien procent en loopt u gedurende 10 tot 15 minuten in een stevig tempo. Houd een lichte halter in elke hand. Houd uw rug recht en uw schouders naar achteren. Doe om de paar minuten oefeningen zoals armextensies of schouderdrukken om je bovenlichaam strak te houden, of loop gewoon met dumbbells in je handen voor extra weerstand.

Achteruit lopen op een loopband

Een andere manier om uw lichaam tot nadenken te dwingen, is door van richting te veranderen op de loopband. Achteruit lopen op een loopband daagt de coördinatie en het evenwicht uit, waarbij u uw kuiten en quads anders richt dan lopen of vooruit rennen. Probeer de loopband op een lage of gematigde snelheid in te stellen en draai je dan voorzichtig om in de tegenovergestelde richting.

Houd eerst de leuningen vast om uw evenwicht te bewaren. Loop achteruit, te beginnen met langzame, weloverwogen stappen, en verhoog geleidelijk het tempo naarmate u zich meer op uw gemak voelt.

Adnan Ayoub, klinisch fysioloog, personal trainer en kankerrehabilitatiespecialist bij Max Health Living, is het ermee eens dat dit een grote impact kan hebben op de algehele gezondheid en gewichtsverlies. Hij merkt op dat het ook de gezondheid van je hersenen kan verbeteren door nieuwe neurale paden te vormen.

Dansen op een loopband

Het toevoegen van een paar dansbewegingen aan je loopbandtraining kan je ook helpen die extra kilo’s kwijt te raken, maar daar houden de voordelen niet op. Dansen op een loopband kan je helpen de tijd te doden en is een geweldige manier om de coördinatie, het ritme en het cardiovasculaire uithoudingsvermogen te verbeteren.

White raadt 15 tot 20 minuten continue beweging aan. Zet je favoriete opbeurende muziek aan. Vertraag de loopband tot een comfortabel looptempo. Voeg dansbewegingen toe, zoals zijstapjes, armbewegingen en lichte draaiingen. Introduceer geleidelijk complexere dansbewegingen naarmate u zich daar prettiger bij voelt. White merkt echter op dat het belangrijk is om voorzichtig te zijn met de plaatsing en het evenwicht van uw voet om accidenteel letsel te voorkomen.

De nieuwste fitnesstrend is 75 Hard. Past het bij jou en waar gaat het over? Lees in