Gezondheid en fitness

5 dingen die u moet weten als u overweegt te gaan boksen

201views

PBoksen lijkt een goed idee: een complete, dynamische en zeer energieke sport die je leert werken aan je eigenwaarde

Boksen is een intensieve sport die een hoog niveau van conditie en coördinatie vereist. Het is een contactsport, dus er bestaat risico op blessures, maar met de juiste training en beschermingsmiddelen kunnen de risico’s worden verminderd. Als je boksen als hobby of als onderdeel van je fitnessroutine overweegt, zijn hier enkele dingen die je moet weten over deze snelle sport. Denkt u erover om te beginnen oefenen met boksen? Hier zijn 5 dingen die u moet weten voordat u aan de slag gaat.

De basisprincipes van boksen

De boksen is een sport waarbij twee personen ze staan ​​tegenover elkaar je vuisten gebruiken om te proberen de ander knock-out te slaan. Bekend onder de naam boksen en boksen is een uitstekende fysieke activiteit omdat het het hele lichaam betreft. Het hoofddoel van boksen is Gooi zoveel mogelijk stoten naar de tegenstander.

De uitrusting die nodig is om het boksen te oefenen

Boksen is een sport, dus verwacht dat je in topvorm bent terwijl je traint! Ze zijn nodig om het boksen te beoefenen goede schoenen en een paar bandages, de uitrusting om uw handen en polsen te omwikkelen en te beschermen tegen letsel. A. wordt aanbevolen hoofddeksel om het hoofd te beschermenvooral als je een beginner bent.

Andere beschermende apparaten zijn dat wel de mondbeschermer, scheenbeschermers en kniebeschermers. A bokszak voor stoten het zal vooral nuttig en noodzakelijk zijn initiële fase van de opleiding. Een springtouw, medicijnbal, dumbbells en een bankje of stoel helpen je bij de touw- en medicijnbaloefeningen.

Het belang van warming-up- en cool-downoefeningen

De ze verhogen de bloedtoevoer naar de spieren en bijdragen aan verklein het risico op blessures tijdens de training. Bovendien verbeteren ze de coördinatie en kunnen ze de snelheid en nauwkeurigheid helpen verbeteren bij het beoefenen van boksen.

Boksspecifieke warming-upoefeningen omvatten: touwtjespringen, schaduwboksen, bankdrukken, squats, lunges, crunches en push-ups. Andere oefeningen die kunnen worden opgenomen in de opwarmroutine het zijn yoga, krachtoefeningen en stretches. De Afkoeloefeningen ze helpen het lichaam te ontspannen na de training en helpen de hartslag en bloeddruk te verlagen. Cool-down-oefeningen omvatten: licht joggen, licht stretchen en langzaam lopen.

Boksvoeding

Zo ja, dan is het noodzakelijk eet vaker tijdens de Dag. Daar Boksen is een intensieve sport Dat Het vergt veel energie en kracht. Om uw boksroutine te ondersteunen, moet u een uitgebalanceerd dieet volgen dat koolhydraten, eiwitten en gezonde vetten bevat. Hier is wat advies:

Eet vaak. Als u eet voor uw gezondheid en conditie, moet u gedurende de dag vaker eten. Elke 2-3 uur eten helpt de bloedsuikerspiegel stabiel te houden en het energieniveau te verhogen.

Gebalanceerd dieet. Bij het eten voor de gezondheid en conditie wordt een uitgebalanceerd dieet aanbevolen dat koolhydraten, eiwitten en gezonde vetten bevat.

Let op de hoeveelheid suikers. Vermijd het eten van voedingsmiddelen met veel suiker en geraffineerde koolhydraten, die ervoor zorgen dat de bloedsuikerspiegel stijgt en vervolgens daalt, waardoor u zich onmiddellijk daarna moe en hongerig voelt.

Verwondingsgevaar

Boksen is een oefening met hoge impact en hoge intensiteit waardoor de gewrichten en spieren worden belast. Het is belangrijk om uw uithoudingsvermogen en kracht geleidelijk te vergroten om het risico op blessures te verminderen.

Als je begint met boksenraden we aan eerst een paar maanden de basisbeginselen te leren probeer meer geavanceerde oefeningen; De meeste blessures bij het boksen treffen de handen, polsen en gewrichten (ellebogen, schouders en knieën).

Enkele manieren om het risico op blessures te verminderen zijn het gebruik van de juiste uitrusting, een warming-up vóór de training, regelmatig pauzeren tijdens de training en een afkoeling na de training.

Lichamelijke geschiktheidsvereisten

Boksen is een intense sport die een hoog niveau van fysieke fitheid en coördinatie. Om te slagen in deze onderneming is het noodzakelijk om een ​​goed niveau van aerobe weerstand, kracht en spieruithoudingsvermogen te bereiken.

Wat betreft de aerobe weerstand, kunt u de gesprekstest gebruiken om uw intensiteitsniveau te evalueren. Gebruik voor kracht een combinatie van vrije gewichten, medicijnballen en weerstandsmachines. Om je hart te versterken, kun je pilates, yoga en buikspieroefeningen beoefenen.

Hoe train je je adem voor boksen?

Ademen is een fundamenteel aspect van boksen. In feite moet u ervoor zorgen dat u correct ademt, zonder dat u in apneu terechtkomt. De enige manier om je adem te trainen is door te vechten: regelmatig aërobe activiteit beoefenen, je ademhaling gaat automatisch omhoog. Hardloop- en zaktraining kunnen hierbij helpen: door herhaalde reeksen oefeningen en technische gebaren uit te voeren, kunt u uw ademhaling kalibreren en doseren.

Hoe vaak per week kun je boksen?

Het aantal wekelijkse trainingen is afhankelijk van het niveau en de doelstellingen die u wilt bereiken. Boksers trainen elke dag, maar voor niet-professionele atleten geldt dit uiteraard niet. Als je van plan bent om alleen op amateurniveau te boksen, is het voldoende om te beginnen met 4-5 trainingen per week om de discipline te leren. Als je de techniek eenmaal hebt geleerd, kun je doorgaan met 3 sessies per week ieder twee uur.

Hoeveel gewicht kun je verliezen met boksen?

Boksen is een zeer intensieve sport en hierdoor verbrand je veel calorieën. Sterker nog, binnen een uur training kun je ze kwijtraken tot 500 calorieën. Afvallen met boksen is dus haalbaar: door consequent te trainen en gevolgd te worden door een professionele trainer, kun je na minimaal drie maanden oefenen tot wel 4% van je lichaamsgewicht verliezen.

Omdat mensen van de bokssport houden

Daar Boksen is een geweldige manier om spieren en kracht op te bouwenen dat kan ook zelfvertrouwen verbeteren En zelf discipline. Als je op zoek bent naar een intense sport die je uitdaagt, dan is boksen wellicht de perfecte keuze voor jou.

Kortom, boksen lijkt een complete motorische activiteit te zijn die niet alleen op het lichaam werkt, maar ook op het gevoel van eigenwaarde en karakter.