Gezondheid en fitness

5 redenen waarom de meeste plannen voor gewichtsverlies mislukken

188views

Veel patiënten van de holistische arts Noemi Adame hebben verschillende diëten, caloriebeperkingen, reinigingen, trainingstrends en apps geprobeerd. Ze doorlopen vaak een cyclus van snel gewichtsverlies, maar komen het dan weer terug. Sommige bedrijven vinden dit leuk, omdat als hun klanten weer aankomen, ze keer op keer terugkomen voor gewichtsverlies op de kortere termijn. Traditionele methoden voor gewichtsverlies, zoals caloriebeperking of het tellen van macronutriënten, zijn goed voor de welzijnsindustrie, maar niet voor de vrouwen die ervoor betalen.

Als gezond gewichtsverlies een van uw metabolische gezondheidsdoelen voor dit jaar is, noteer dan de belangrijkste fouten waarom u in het verleden niet succesvol was.

Tijdens het sporten bouw je geen spieren op

Als u geen spieren opbouwt, verhoogt u uw basaal metabolisme niet, wat nodig is voor gewichtsverlies. Zonder de droge spiermassa en de basale stofwisseling te vergroten, is de enige manier om af te vallen een constant calorietekort, wat, laten we eerlijk zijn, niet lang aanhoudt.

Hoewel het allemaal van persoon tot persoon afhangt, raadt de expert zijn cliënten doorgaans aan om minstens drie keer per week gedurende 20 minuten weerstandstraining te doen. Dit kunnen oefeningen zijn zoals gymnastiek, lichaamsgewichtoefeningen, dumbbells, kettlebells of weerstandsbanden. U hoeft niet meteen heel veel nieuwe apparatuur te kopen; u kunt gebruiken wat u al in huis heeft.

Besteed elke sessie aandacht aan één of twee spiergroepen, zodat ze voldoende tijd hebben om te rusten en te herstellen. Opwarmen met 20-30 minuten cardio en eindig elke krachttraining met stretchen voor holistische gezondheid en blessurepreventie.

Je concentreert je alleen op calorieën, niet op voedingswaarde.

Onze lichamen zijn geweldig. We zijn geëvolueerd om schaarste te weerstaan. Wanneer we minder calorieën consumeren en honger lijden, verlaagt ons lichaam zijn basaal metabolisme om energie op te slaan. Het beperken van calorieën zal ook een stressreactie veroorzaken, omdat leven met een calorietekort ellendig en onhoudbaar is (zie je een trend?).

Het komt er allemaal op neer dat het weigeren van voedsel voor ons mensen niet natuurlijk is. Als het uw doel is om af te vallen, is een veel effectievere en plezierigere manier om uw doel te bereiken het consumeren van voedingsmiddelen die rijk zijn aan voedingsstoffen en eiwitten en die u zullen helpen een verzadigd gevoel te krijgen.

In plaats van voedsel uit uw dieet te verwijderen, moet u zich concentreren op het toevoegen van voedzaam voedsel aan uw bord: groenten, granen, peulvruchten, groenten, fruit, noten, notenboters en zaden.

Wanneer we onze borden vullen met voedsel dat rijk is aan voedingsstoffen, is er geen behoefte aan ingewikkelde voedingswiskunde zoals het tellen van calorieën of macronutriënten. We hoeven ons geen zorgen te maken of een bepaald voedingsmiddel wel of niet is toegestaan.

Je volgt alleen het nummer op de weegschaal

Gewicht en BMI zijn niet altijd nauwkeurige indicatoren voor de metabolische gezondheid, en sommige wegen naar welzijn kunnen beter als gewichtsneutraal worden beschouwd. Gewichtsneutraliteit is een benadering die de schade beperkt, waarbij wordt onderkend dat de gezondheidsstatus niet altijd correleert met de lichaamsgrootte of het getal op de weegschaal.

Door gezondheid te benaderen vanuit een gewichtsneutrale lens, wordt de schade veroorzaakt door gewichtsstigmatisering, caloriebeperking en dieetcultuur verminderd. Bovendien schetst een gewichtsneutrale benadering een veel nauwkeuriger, authentieker, holistischer en alomvattender beeld van de gezondheid op macro- en cellulair niveau.

Wanneer u bijvoorbeeld voor het eerst met krachttraining begint, kunt u uw spiermassa vergroten en uw lichaamsvetpercentage verlagen. Wanneer dit gebeurt, kan het getal op de weegschaal ongewijzigd blijven, vooral in de beginfase. Dit betekent echter niet dat je je lichaam niet transformeert. Veel vrouwen geven het in dit stadium op omdat ze ten onrechte denken dat hun maatregelen niet werken.

Om deze reden raadt de expert aan om niet alleen het gewicht en de BMI bij te houden, maar ook andere indicatoren, waaronder:

  • basaal metabolisme;
  • skeletspiermassa;
  • lichaamsvet percentage;
  • balans van segmentale spiermassa;
  • energie level;
  • slaapkwaliteit;
  • Spijsverteringssymptomen;
  • somatische symptomen zoals hoofdpijn en gewrichtspijn;
  • laboratoriumwaarden zoals cholesterol, bloedsuikerspiegel, metabolisch panel, hemoglobine A1C;
  • niveaus van micronutriënten zoals ferritine, B12, foliumzuur en vitamine D.

Je hebt je denken niet veranderd

Noemi helpt haar welzijnscliënten hun denken te herformuleren rond veel vooropgezette ideeën. Hier zijn enkele van de mentaliteitsveranderingen die zij aanmoedigt:

  • Het getal op de weegschaal is niet altijd accuraat.
  • Het getal op de schaal is niet altijd een zinvolle maatstaf voor uw welzijnsreis.
  • Oefeningen hoeven er niet op een bepaalde manier uit te zien om effectief te zijn.

U heeft geen ondersteuningssysteem gecreëerd

Een solo-wellnessreis is gedoemd te mislukken. Mensen zijn van nature sociaal (zelfs introverte mensen), en het creëren van een verantwoordelijke groep of ecosysteem is essentieel voor het succes van uw welzijnsreis.

Wanneer u uw gezondheidsdoelen vaststelt, identificeer dan één persoon (of beter nog, een groep mensen) die u zal helpen uzelf verantwoordelijk te houden. Soms is het beter om niet iemand te kiezen die heel dicht bij je staat en die onvoorwaardelijk van je houdt. Degenen die het meest van u houden, zullen het waarschijnlijk rustig aan doen of hun verantwoordelijkheid verwaarlozen om u ter verantwoording te roepen. Het zal vaak effectiever zijn om een ​​maatje te kiezen dat niet je beste vriend is, maar wel op hetzelfde pad zit.

Zodra u uw buddy of groep heeft geïdentificeerd, kunt u beslissen hoe en hoe vaak u wilt communiceren. Uw team kan bijvoorbeeld besluiten om elkaar elke ochtend een sms te sturen en elkaar te vragen: ‘Welk doel stelt u zich vandaag voor uzelf om uw lichaam te voeden?’ Of aan het eind van de dag kunnen ze zich tot elkaar wenden en zeggen: “Vertel me eens over je overwinning vandaag.” De groep verantwoordelijke mensen kan ook foto’s van hun maaltijden met de groep delen om als aanmoediging en inspiratie te dienen.

conclusies

Vrouwen worstelen vaak met overgewicht omdat traditionele methoden voor gewichtsverlies gebrekkig zijn. Ze concentreren zich op het tellen van calorieën in plaats van op de voedingswaarde, houden alleen het gewicht en de body mass index bij, en stellen verouderde gezondheidsovertuigingen niet ter discussie en maken ook geen gebruik van de kracht van verantwoordelijkheid. Gewichtsverlies is ook niet het juiste doel voor alle vrouwen; soms zal een niet-gewichtsgerelateerde aanpak veel duurzamer en voordeliger zijn.

Hoewel het misschien moeilijk te geloven is, kun je zelfs laat in de avond eten! Ontdek of ze je figuur zullen schaden.