Gezondheid en fitness

Heb je een warming-up nodig voor een winterwandeling? Dit is wat de deskundige zegt

276views

Iedereen weet dat een warming-up vóór het hardlopen een goed idee is als je je prestaties wilt optimaliseren en de kans op blessures wilt verkleinen. Of je nu cardio met lage intensiteit, mobiliteitsoefeningen, stretching of een combinatie van alle drie gebruikt, een goede warming-up helpt je spieren en gewrichten voor te bereiden op stress.

Hetzelfde geldt voor een goede koeling. Door uw spieren te strekken en uw hartslag geleidelijk terug te brengen naar het rustniveau, helpt u de opbouw van melkzuur te verminderen en de bloedstroom te verbeteren, wat leidt tot minder pijn na het hardlopen en een sneller herstel. Maar hoe zit het als het om wandelen gaat? Dit is wat ik ontdekte.

Is stretchen voor en na het lopen belangrijk?

Natuurlijk is wandelen een veel minder intense vorm van fysieke activiteit dan hardlopen of krachttraining. Maar betekent dit dat we niet kunnen opwarmen of afkoelen?

Volgens Holly Grant, oprichter van Pilates PT, is het antwoord gemengd. Een warming-up is vaak een minder intense versie van wat je gaat doen, maar omdat wandelen al een lage intensiteit heeft, is de warming-up minder belangrijk.

De beslissing of u stretchen in uw trainingsroutine wilt opnemen, hangt af van hoeveel voordeel u ervan wilt hebben. Als je een activiteit gaat doen die een goede flexibiliteit vereist, zoals dansen of gymnastiek, dan kan stretchen nuttig zijn.

Als je iets meer cardio gaat doen, zoals fietsen of hardlopen, wil je je concentreren op het opwarmen met cardiovasculaire oefeningen met een lagere intensiteit.

Dus hoewel je misschien niet hoeft op te warmen en af ​​te koelen tijdens een gewone blokje om, kan het handig zijn als je van plan bent een langere, snellere of uitdagendere wandeling te maken. Als u pijn ervaart tijdens het lopen of vaak gewond raakt, kan dit ook helpen.

Als iemand bijzonder strakke spieren heeft, oude blessures heeft aan zijn kuiten, hamstrings, quads of bilspieren, of over het algemeen sedentair is, wil hij misschien wat mobiliteitsoefeningen doen voordat hij eropuit gaat.

Maar statisch strekken kan ervoor zorgen dat de spieren vertragen of afsluiten, en dat is niet wat we willen doen vóór een training. Concentreer u in plaats daarvan op mobiliteit om uw lichaam voor te bereiden op het werk dat voor u ligt.

4 rekoefeningen die u moet doen voordat u gaat lopen

Grant raadt aan deze mobiliteitsoefeningen te proberen als u zich stijf voelt of gewoon uw lopen wilt optimaliseren.

Kalf gaat omhoog

De kuitspieren zijn een van de belangrijkste spieren die worden gebruikt bij het lopen en rennen. Om ze op te warmen, gaat u op uw tenen staan, voelt u de rek in uw kuitspieren en gaat u vervolgens weer naar beneden.

Squats

Lange afstanden lopen kan zwaar zijn voor je heupen, dus beginnen met eenvoudige squats om je gewrichten te activeren en te mobiliseren zal wonderen doen tijdens het lopen.

Uitvallen

Om dezelfde reden zijn lunges een geweldige oefening voordat je naar buiten gaat. Omdat het een eenrichtingsbeweging is, zal het ook helpen om met onevenwichtigheden om te gaan.

Cirkelvormige bewegingen van de enkels

De enkels zorgen niet alleen voor de beweging van de voet, maar zijn ook verantwoordelijk voor de stabiliteit van de knie en heup. Het mobiliseren van uw enkels kan de pijn in uw hele lichaam verminderen.

Je loopt misschien elke dag dezelfde route, maar is dat gezond? Of moet ik het pad wijzigen naar ?