Gezondheid en fitness

Het enige voedsel dat je ’s avonds moet eten, aldus de arts

273views

Onderzoek toont aan dat het niet alleen gaat om wat je eet, maar ook wanneer je het eet. Eten op de late avond wordt in verband gebracht met hogere percentages zwaarlijvigheid, zelfs als alle andere factoren onder controle zijn. Nina Vujovic, onderzoeker in het medische chronobiologieprogramma van het Brigham and Women’s Hospital, hielp bij het leiden van een dergelijk onderzoek over dit onderwerp. “We ontdekten dat tussendoortjes later op de avond een aanzienlijke invloed hebben op ons hongerniveau, de manier waarop we calorieën verbranden na het eten en hoe we vet opslaan.”

Dus wat doe je als je aan het eind van een lange dag honger hebt? stelt voor om het advies van de natuurgeneeskundige arts Janine Bowring op te volgen.

Het is het beste om late night snacks te vermijden

Uit het onderzoek van Vujovic bleek dat eten op de late avond een aanzienlijke invloed kan hebben op de honger, vanwege de manier waarop het de eetlustregulerende hormonen leptine en ghreline beïnvloedt. Concreet ontdekte haar team dat de niveaus van het hormoon leptine, dat duidt op verzadiging na een maaltijd, binnen 24 uur na het eten laat in de avond daalden.

In een recente TikTok-post is Bowring het ermee eens dat laat eten de leptinesignalering kan verstoren, en voegt eraan toe dat het ook de secretie van schildklierhormoon kan veranderen. Ze merkt op dat dit kan leiden tot gewichtstoename en je slaap kan beïnvloeden, omdat je de essentiële melatonine niet kunt vrijgeven als je bloedsuikerspiegel te hoog is.

Daarom is het volgens haar het beste om tussendoortjes na het eten te vermijden.

Noten zijn een ideaal voedsel om voor het slapengaan te eten.

Als u van plan bent om laat op de avond een tussendoortje te nuttigen, is het belangrijk om uw tussendoortje zorgvuldig te kiezen. Bowring raadt aan een handjevol noten te eten, vooral amandelen, macadamianoten of hazelnoten. Ze zijn allemaal geweldig omdat ze wat eiwitten bevatten en boordevol vet zitten, zodat je geen honger zult hebben voordat je naar bed gaat.

Volgens de Mayo Clinic zijn er verschillende manieren om noten in een gezond dieet op te nemen om de gezondheid van het hart en het algehele welzijn te verbeteren. Studies hebben aangetoond dat frequente consumptie van noten de ontstekingsniveaus vermindert die gepaard gaan met hartziekten en diabetes.

Noten kunnen met name de gezondheid van de bloedvaten verbeteren, ontstekingen die gepaard gaan met hartziekten verminderen, het risico op bloedstolsels verminderen, het risico op hoge bloeddruk verminderen en het slechte cholesterolgehalte verlagen.

Zonnebloempitten zijn een andere gezonde snack voor laat op de avond.

Bowring raadt aan de zaden te eten als je behoefte hebt aan een tussendoortje voordat je naar bed gaat. Ze hebben een voedingsprofiel dat lijkt op dat van noten: ze bevatten veel vezels, gezonde vetten, eiwitten, vitamines en meer. De natuurgeneeskundige arts merkt op dat vooral tahini- of zonnebloempitten, die rijk zijn aan mineralen en kunnen helpen bij het slapen, nuttig kunnen zijn.

Door uw portiegroottes in gedachten te houden, kunt u genieten van deze calorierijke, voedzame voedingsmiddelen zonder uw gezonde dagelijkse calorie-inname te overschrijden.

Gouden melk is Bowrings favoriete drankje ’s avonds.

Ten slotte zegt Bowring dat het nuttig kan zijn om ’s avonds voor het slapengaan gouden melk te drinken. Het is meestal een zelfgemaakt mengsel van plantaardige melk, kurkuma en andere kruiden. “Ik ben dol op een drankje met kurkuma, kaneel en notenmelk”, zegt ze, waarbij ze opmerkt dat ze voor haar recept meestal amandelmelk gebruikt.

Warm het op en drink het vlak voor het slapengaan. Het is fantastisch voor een goede nachtrust, kurkuma heeft antioxidanten en is een krachtige ontstekingsremmer.

Geloof geen algemene mythen over gewichtsverlies. Ze voorkomen dat je je doel bereikt! Hier zijn de meest schadelijke en