Gezondheid en fitness

Hoe te slapen als u hoofdpijn heeft: artsen hebben een houding genoemd die uw toestand niet zal verergeren

201views

Hoofdpijn, hoe saai het ook is, kan ongemakkelijk zijn. Het kan ervoor zorgen dat u uw dag niet normaal kunt doorbrengen, en het is zeker niet gemakkelijk om met zoveel pijn te slapen. Maar het blijkt dat er slaaphoudingen zijn die je hoofdpijnverlichting kunnen helpen of belemmeren.

zal u vertellen wat de beste slaaphouding is tegen hoofdpijn, zodat u een goede nachtrust kunt krijgen en kunt verjongen.

In welke houding slaap je als je hoofdpijn hebt?

Volgens deskundigen is de ideale slaaphouding bij hoofdpijn slapen op je rug of zij, waarbij je nek goed ondersteund wordt en je wervelkolom zich in een neutrale positie bevindt. Het idee is om te voorkomen dat u tijdens het slapen onnodige druk op uw nek of rug legt, omdat dit het probleem kan verergeren.

Dus voor alle buikslapers onder u: het kan zijn dat u uw houding moet veranderen als u met hoofdpijn probeert te slapen. Deze houding kan hoofdpijn veroorzaken omdat de rug kromt, legt dr. Mariam Adegoke uit, internist en oprichter van Adegoke Wellness Clinic.

Deze positie legt ook druk op uw nek, omdat u ’s nachts mogelijk uw hoofd naar links of rechts draait om te ademen, waardoor uw nek in een ongemakkelijke positie kan komen.

Hoe zijn hoofdpijn en slaap gerelateerd?

Als het om migraine gaat, zijn uw slaaproutine en de manier waarop u slaapt wellicht belangrijker dan ooit. Alles wat u uit uw routine haalt, kan hoofdpijn veroorzaken, omdat het migrainebrein graag alles zo stabiel mogelijk houdt, zegt dr. Katherine Hamilton, een neuroloog en hoofdpijnspecialist bij MedStar Health in Washington. Dit omvat het beoefenen van goede slaaphygiëne en het ontwikkelen van gezonde gewoonten rond uw slaapschema.

Een beperkte bloedtoevoer naar het hoofd of een ongemakkelijke houding van de wervelkolom en nek ’s nachts kunnen er allemaal voor zorgen dat u wakker wordt met spanningshoofdpijn of een bestaande hoofdpijn verergert. En het is niet alleen je hoofd dat verschrikkelijk zal aanvoelen. Ook kunnen de nek, schouders en armen stijf aanvoelen.

Het draaien in de foetushouding lijkt misschien rustgevend, maar het kan de situatie verergeren. Door je schouders naar voren te duwen en te buigen, creëer je spanning op je nek en armen.

Leg jij graag je hand achter je hoofd als je ’s avonds naar bed gaat? Dit kan de bloedcirculatie verstoren en bijdragen aan hoofdpijn. Volgens Dr. Mariam Adegoke speelt je bed, en vooral je kussen, ook een belangrijke rol.

De kussens minimaliseren de stress of druk op de nek, wat leidt tot verstoring van pijngevoelige structuren, wat op zijn beurt ontwaaksymptomen veroorzaakt zoals nekpijn en stijfheid, hoofdpijn en schouder- en armpijn.

Andere slaaptips voor wie met hoofdpijn naar bed gaat

Begin door ervoor te zorgen dat u te allen tijde voldoende slaap krijgt. Het aanbevolen aantal uren voor volwassenen is 7-9 uur. Probeer ook een vaste bedtijd aan te houden. Dit is vooral belangrijk voor mensen die last hebben van migraine. Als je in de verleiding komt om overdag een dutje te doen, denk dan twee keer na, of overdrijf het in ieder geval niet.

Proberen op een normale tijd naar bed te gaan is een belangrijk onderdeel van het voorkomen van hoofdpijn. Zorg voor goed beddengoed (kussens, matras, enz.) zodat u comfortabel kunt slapen.

Zorg ervoor dat je slaapkamer koel, stil en donker is en schakel digitale afleidingen een paar uur voor het slapengaan uit. Eet niet te veel voordat u naar bed gaat en vermijd cafeïne en alcohol.

Een dagboek bijhouden voordat u naar bed gaat, diepe ademhalingsoefeningen, zachte yoga en meditatie zijn allemaal eenvoudige dingen die u in uw nachtelijke routine kunt opnemen als u zich morgen goed wilt voelen.

Het is ook belangrijk om aandacht te besteden aan tekenen die erop wijzen dat uw hoofdpijn ernstiger is dan u denkt. Hoofdpijn kan worden veroorzaakt door psychische aandoeningen zoals depressie en angst, slaapapneu, donderslaghoofdpijn en zelfs meningitis. Soms is de hulp van een specialist nodig om de oorzaak van de hoofdpijn te achterhalen voordat deze wordt behandeld.

Als we kinderen in ons leven krijgen, verschijnt er een nieuwe betekenis aan het leven. Er achter komen,