Gezondheid en fitness

In september begin ik met “Dieet en lichamelijke activiteit”: de trucjes om dit te bereiken

281views

CHoe ga je na de zomervakantie weer gezonder leven? Hier vind je de juiste tips en trucs om in september echt te slagen

Hoe vaak heeft u de hele zomer door de zin “we zullen er in september over nadenken” gehoord of herhaald, terwijl u aan tafel of tijdens het aperitief ongeremd at en dronk, maar nu september voor de deur staat, zult u werkelijk uw hart bewaren? belofte?

Fit na de zomer

Voelt u zich klaar om een ​​gezonde reis te beginnen om uw welzijn en gezondheid te verbeteren, of vindt u in september andere excuses zoals: de school van de kinderen om te beginnen, het huis op te ruimen na de vakantie, vermoeidheid enzovoort, enzovoort.

Wil je nog wat tijd om het uit te stellen, of wil je iets doen om je leefstijlgewoonten te verbeteren? Je lichaam wacht niet op je tijd, het zal je op dezelfde manier behandelen als jij het behandelt. Als je er goed voor zorgt, zal het je belonen, maar als je het blijft verwaarlozen vanwege duizend andere excuses, heeft het geen zin in klagen en niet handelen met feiten.

Dit jaar is het juiste moment: in september begin ik met mijn verandering

Je hebt besloten dat september eindelijk de goede is en niets en niemand zal van gedachten veranderen, perfect… je bent er bijna, maar je weet niet waar je moet beginnen? Maak je geen zorgen, wij hebben een lijst met tips voor je om gezond en actief te blijven en zelfs een paar kilo af te vallen tijdens de zomer.

Hier ben je 10 tips voor een gezondere levensstijl na de vakantie en daarna.

Met mate

Matiging zal de sleutel zijn tot jouw pad. Wat u moet doen, is van maandag tot en met zaterdag gezond en matig eten, ervoor zorgen dat uw maaltijden rijk zijn aan voedingsstoffen en vitamines, alcohol en eenvoudige en complexe suikers tot een minimum beperken. Door op andere dagen, op zondag of op een andere dag van de week naar keuze, gezond te eten, kun je genieten van nog meer lekker en lekker eten.

Controleer maaltijdporties

Eet kleine porties tijdens de drie hoofdmaaltijden zal het u helpen uw spijsvertering onder controle te houden en de hoeveelheid ingenomen voedsel te verminderen. Om te voorkomen dat je zowel tijdens de lunch als het avondeten zoveel honger hebt, kun je het beste een pauze nemen en halverwege de ochtend en halverwege de middag kleine, voedzame snacks eten.

Als u niet weet hoe u de porties moet afmeten, verminder de gerechten of porties. Als u bijvoorbeeld tijdens de lunch gewoonlijk een voorgerecht, een tweede gang, een bijgerecht en fruit at, eet dan alleen een voorgerecht met groenten of een tweede gang met groenten en bewaar het fruit voor de middagsnack.

Probeer en experimenteer met gezonde en lichte recepten

Als je bepaalde voedingsmiddelen niet helemaal kunt opgeven, zoek dan naar gezonde alternatieven voor je favoriete gerechten die net zo lekker zijn, zoals:

  • Suikervrije desserts en taarten
  • Desserts zonder gluten of boter
  • Energiedrankjes en smoothies rijk aan vitamines
  • Eiwit- en suikerarm ontbijt
  • Plantaardige sauzen
  • Lichte bijgerechten op plantaardige basis
  • Diverse en caloriearme voorgerechten, niet alleen pasta, er zijn nog veel meer alternatieven zoals soepen, puree, enz.
  • Tweede gangen niet te gekruid of uitgebreid
  • Gebruik kookmethodes zoals stomen of grillen in plaats van frituren
  • Beperk uw zoutinname

Wanneer je maar kunt, maak dan je eigen zelfgemaakte maaltijden, in plaats van kant-en-klare, bewerkte voedingsmiddelen te kiezen. Door je eigen gerechten te bereiden, word je bewuster van wat je eet en de calorieën die je binnenkrijgt. Blijf gehydrateerd: minimaal 1,5 liter water per dag.

Beheers uw stress

Gestresste mensen hebben vaak een hoog cortisolgehalte, hoge niveaus van dit hormoon kunnen gewichtstoename veroorzaken en stress leidt tot meer trek in en gedachten over eten. Om deze reden is het belangrijk om stress af te weren en onder controle te houden met oefentechnieken zoals meditatie, yoga en diepe ademhaling.

Concentreer je gedachten niet alleen op eten. Als je niet weet hoe je je tijd moet besteden, zoek dan iets wat je kunt doen, maar concentreer je niet op eten. Eet omdat je honger hebt, niet uit verveling of omdat je niet weet wat je moet doen. Verwaarloos uw slaapuren niet, goed slapen helpt u minder gestrest te zijn.

Eet meer vezels

Veel onderzoeken tonen aan dat het verhogen van de vezels in uw dagelijkse voeding u een vol gevoel geeft. Het eten van voldoende vezels verhoogt het gevoel van verzadiging, waardoor je minder calorieën eet en hongergevoelens vermijdt. Voeg groenten, fruit (de grootste hoeveelheid vezels is geconcentreerd in de schil), peulvruchten en granen, waarvan de belangrijkste zemelen, zaden en noten zijn, in uw dieet toe. Vezelrijk voedsel verbetert het spijsverteringsproces en de darmtransit.

Stel jezelf een aantal regels

Geef niet toe aan visuele verleidingen, stel grenzen voor jezelf tijdens je voedingsreis, zelfs als je in de verleiding komt door lekker eten of als anderen je ertoe aanzetten om aan verleidingen toe te geven en herhaal: “deze keer kun je een fout maken”. Het is goed om nee te zeggen tegen bepaalde voedingsmiddelen en eraan te wennen dat anderen u willen opdringen. Als de voedingsmiddelen niet in overeenstemming zijn met uw doelen, of als u gedurende de week al op een dwaalspoor bent geraakt, probeer dan uw regels niet te overtreden, gezondere keuzes, zowel wanneer je alleen eet als in gezelschap.

Oefening

Beweeg zoveel mogelijk en doe regelmatig lichaamsbeweging, minimaal 3-4 keer per week. L’ samen met een gezond dieet verbeteren ze uw lichamelijke en geestelijke gezondheid, zorgen ervoor dat u overtollige kg kunt verminderen en uw gewicht onder controle kunt houden. Oefen en boek van tijd tot tijd met mate vooruitgang.

Als u overgewicht heeft of geen zin heeft om aan fitnessactiviteiten te doen, kies dan voor de de gemakkelijkste fysieke oefening die er bestaat, omdat er geen ervaring of oefening voor nodig is: het is de meest natuurlijke bewegingsactie van ons motorische patroon die op jonge leeftijd wordt aangeleerd.

Vind uw persoonlijke methode

Hoop niet dat u uw doelen in korte tijd zult bereiken, of andere vrouwen zult kopiëren, maar concentreer u op de gepersonaliseerde methode.

Als je wilt afvallen en weer in vorm wilt komen, lees en zoek je naar alle trainingsmethoden en supplementen die ervoor zorgen dat je in korte tijd en zonder moeite krijgt wat je wilt, of je probeert het geheim van de sterren te begrijpen en te kopiëren niet aankomen… het zou fantastisch zijn, maar dat is niet echt het geval.

We zijn niet allemaal hetzelfde, dus zelfs als je foto’s en video’s ziet van vrouwen die hun lichaam in slechts een paar weken tijd drastisch hebben getransformeerd dankzij bepaalde methoden, wil dat nog niet zeggen dat dezelfde methode ook voor jou zal werken.

Concentreer u altijd op de gepersonaliseerde methode en vertrouw op serieuze professionals die u kunnen laten zien hoe u moet eten en trainen om geleidelijk en blijvend resultaten te bereiken.

Raak niet geobsedeerd door gewicht en wees flexibel

Wanneer u besluit uw levensstijl te veranderen, stap dan niet elke dag op de weegschaal. Weeg uzelf elke 10-15 dagen en als je na 15 dagen nog geen pond bent kwijtgeraakt, wanhoop dan niet, ga verder met je reis, als je de dingen op de beste manier doet, zullen de resultaten komen.

Als je op sommige dagen de behoefte voelt om wat meer te eten, ga je gang, maar maak er geen dagelijkse gewoonte van. Geef gezellige momenten niet op omdat u zich anders voelt of op dieet bent, als u met gezelschap op pad bent, consumeer dan kleinere porties en gerechten met minder calorieën. Maak van gezonde voeding uw levensstijl en u zult zich niet langer diëten of gefrustreerd voelen als u niet eet wat anderen eten.

Wees niet ontmoedigd

Raak niet gedemoraliseerd en gooi de handdoek niet in de ring, besteed uw tijd aan een gezonder leven.

Er zullen dagen zijn dat je je afvraagt ​​wie er voor zorgt dat je moeite hebt met lichaamsbeweging, dat je stopt met eetbuien, dat je jezelf in de spiegel aankijkt en misschien ondanks zoveel moeite minimale resultaten merkt, misschien vraag je je af waarom je kan de veranderingen niet zien en dat jij de enige bent die niet kan afvallen, terwijl alle anderen dat wel kunnen.

Wees niet gedemoraliseerd, want juist op het moment dat je niet merkt dat er veranderingen op komst zijn. Ga je gang, geef niet op, geloof in jezelf en in het pad dat je volgt. Wees geduldig, de interne veranderingen zullen zich als eerste voordoen, want door een gezonde levensstijl aan te nemen, voelt u zich energieker, elastischer en zult u minder pijn hebben. Externe veranderingen zullen langer duren, 3, misschien 6 maanden of 12 maanden, neem de tijd.

De tijd verstrijkt hoe dan ook, of je nu kiest voor een gezonde levensstijl of niet. Als je kunt kiezen waarom je het niet op de beste manier doet, moet het verzorgen van je lichaam niet als een opoffering worden gezien, maar als een plezier.

Wat te eten in september

Om in september correct met uw dieet te beginnen, moet u weten welke voedingsmiddelen u in uw winkelwagen moet plaatsen. Vul aan seizoensgroenten en -fruit: ze zijn uitstekende bondgenoten voor uw gezondheid en correcte voeding. Onder het fruit dat we aan het einde van de zomer kunnen kopen, vinden we druiven, de ware hoofdrolspeler van deze periode, maar ook vijgen (rijk aan vezels), bessen (bosbessen, bramen en frambozen), appels en appels. Wat groenten betreft vinden we echter champignons, wortelen, kool, snijbiet, komkommers, sperziebonen, diverse soorten salades en de eerste pompoenen. Dit zijn perfecte voedingsmiddelen om de antioxidanten en vitamines voor de winter op te vullen.

Het supermetabolismedieet heeft, zoals de naam zelf suggereert, tot doel de stofwisseling te versnellen, zonder de geneugten van eten op te geven. Dit dieet is bedoeld om degenen die besluiten het te volgen bewust te maken van het voedsel dat ze moeten kiezen en de verdeling van de maaltijden: het voorstel bevat weinig calorieën om af te vallen, maar omvat geen ‘porties’. Het is een bestudeerde combinatie van de voedingsmiddelen die worden geconsumeerd zonder rekening te houden met de calorieën in elk voedingsmiddel. De werking ervan is eenvoudig: het is gebaseerd op een patroon dat vier weken lang wekelijks wordt herhaald, wat een metabolische versnelling teweegbrengt.

Hoe val je 10 kg af in een maand?

Zoals gezegd duurt het supermetabolismedieet vier weken en is het georganiseerd in drie zich herhalende fasen. Tijdens elke periode wordt het te consumeren voedsel vastgesteld, waarbij onderscheid wordt gemaakt in de hoeveelheden macronutriënten die het bevat: daarom kunnen alleen de aangegeven voedingsmiddelen worden gegeten zonder rekening te houden met de hoeveelheden, terwijl andere verboden zijn. Dit dieet het doet geen wonderen, uiteraard, en moet gepaard gaan met intense en regelmatige fysieke activiteit. Als u echter consequent sport en uw dieet stipt volgt, kunt u in een maand tot 10 kg afvallen. In ieder geval kunt u het beste contact opnemen met uw arts voordat u met dit dieet (en met elk ander dieet) begint.

“Het menselijk lichaam is een tempel en moet als zodanig altijd verzorgd en gerespecteerd worden”

-Hippocrates-