Gezondheid en fitness

Oefeningen in de winter: trucs en tips om te voorkomen dat je ontmoedigd raakt door de kou

206views

QAls de temperatuur daalt, is de kans groter dat u binnen blijft en meer calorierijk voedsel consumeert. Vind motivatie om te sporten tijdens de winter

De motivatie vinden om in de winter te sporten kan in de beste tijden erg moeilijk lijken, laat staan ​​als het buiten koud en donker is. Wanneer de temperatuur daalt, is de kans groter dat we binnen blijven en meer calorieën en substantieel voedsel consumeren, een combinatie die onze fysieke fitheid onder druk kan zetten. Daar bestaat geen twijfel over lichamelijke activiteit doenbovenal buitenshuis, tijdens het winterseizoen kan het een strijd zijn. Wanneer op een koude winterochtend de wekker afgaat, is de verleiding groot om niet uit bed te komen. Om risico’s te vermijden, is het eerste wat u moet doen, na het organiseren van het ontbijt, nadenken over de gezondheidsvoordelen fysiek en mentaal waar u van zult genieten door de hele winter fit te blijven. Twee duidelijke voordelen: trainen in de winter bij lage temperaturen het verbrandt meer calorieën en verbetert je humeur.

Met deze tips en trucs bereik je je doelen en train je met voldoening, ongeacht het slechte en koude weer.

Plan uw training

Een van de sleutels tot succes om zelfs in de winter consistent te kunnen sporten, is het plannen van uw wandelingen, kortom uw trainingssessies. Stel een tijd ineen tijdvenster gewijd aan fysieke activiteit, Het zal je helpen een zekere regelmaat te behouden. Patronen zijn bondgenoten van de geest als we geneigd zijn dingen uit te stellen of zelfs uit te stellen tot de zomer, zoals in dit geval.

Trainen in gezelschap

Een andere goede tip om de motivatie niet te verliezen en oefeningen te kunnen doen in de winter, zelfs als de temperatuur daalt, is om niet alleen te trainen, maar om zoek een vriend of partner die dezelfde ritmes heeftwerktijden enzovoort bereid om een ​​wekelijkse fitnessplanning te delen. Op deze manier speelt ook de variabele van het gegeven woord een rol: je zult je vriend niet teleurstellen en je voorkomt dat je de training verlaat. Als je na het werk gaat sporten, leg dan je tas en sneakers in de auto of klaar bij de deur als je langskomt. Op deze manier verloopt alles soepeler en vormt het geen belemmering.

Plan maaltijden

Maaltijdvoorbereiding is een ander belangrijk aspect om wintersporten gemakkelijker te maken. Een bepalende variabele die ons er vaak van weerhoudt om te sporten, is de wetenschap dat we geen eten klaar hebben staan ​​als we laat thuiskomen. Als een gebrek aan voedsel je wintertrainingen in de weg staat, probeer het dan maaltijden bereiden in het weekendgeportioneerd, proberend balanceren koolhydraten En eiwitten. Dit zal een geweldige bron van motivatie zijn, waardoor sporten in de winter veel gemakkelijker wordt.

Geschikte kleding

Het koud hebben is een zeer sterk afschrikmiddel als je eraan denkt om buiten te sporten. Het dragen is van cruciaal belang voor uw comfort. Verkleed je mee warme kledingvan technische stof (geen katoen dat nat wordt van het zweet en je huid nat maakt), zal je ook helpen vermijd blessures. Als je in de winter buiten traint, is het een goed idee om je goed te kleden, vooral als je begint. Trek je lagen uit terwijl je aan het opwarmen bent en als dit wordt verwacht regenmaak je klaar en verandering brengen kleding en een handdoek om af te drogen aan het einde van de rit. In de winter is het buiten vaak behoorlijk vochtig, dus het is handig om ervoor te zorgen dat schoenen Jajaar in goede staat. Controleer ook of de zolen hebben goede gripzodat u niet valt als de grond nat en glad is.

Opwarmen en stretchen om blessures te voorkomen

Trainingsblessures komen vaker voor in de winter, omdat dit noodzakelijk kan zijn meer tijd om de spieren op te warmen. Om dit risico te vermijden, is het essentieel om prioriteit te geven aan de warming-up vóór de training, aan rust en herstel.

Gaat gewichtstoename in de winter tegen

Het is geen stadslegende: gewichtstoename in de winter bestaat. In werkelijkheid bedraagt ​​de gemiddelde gewichtstoename in het winterseizoen slechts 0,48 kg. Het probleem ontstaat wanneer dit extra gewicht niet wordt kwijtgeraakt en zich blijft ophopen, zelfs als de zomermaanden aanbreken, tot het punt dat het op de lange termijn kan evolueren naar obesitasproblemen.

Aan de oorsprong van deze gewichtstoename in de winter heeft de wetenschap twee sleutelfactoren benadrukt: levensstijl en biologische variabele. Geen wonder dat we in de wintermaanden de neiging hebben onze schoenen op te hangen om warm te blijven. Plus, als we onszelf toevoegen calorierijke maaltijden, warme lunches en kerstlunches kan de schade aanzienlijk zijn. DEDe kou maximaliseert het calorieverbruik. Lichaamsbeweging is ongetwijfeld een van de meest effectieve manieren om ongewenste gewichtstoename te voorkomen. Voor aanzienlijk gewichtsverlies moet u echter de problemen overwinnen 4 uur lichamelijke activiteit per week. Buiten trainen en sporten in de winter zijn geweldige manieren om in de koudere maanden een groot aantal calorieën te verbranden.

Een groot deel van ons lichaamsvet het wordt opgeslagen als vetweefsel wit, dat zorgt voor isolatie maar geen warmte produceert. Bij koude temperaturen reageert ons lichaam calorieën verbranden in hoeveelheden die vijf keer groter zijn dan in een normale situatie.

Bestrijd de winterblues

Voelt u zich moe, een beetje somber en niet in vorm? Het is de zogenaamde seizoensgebonden affectieve stoornis (ook wel SAD genoemd), een reeks negatieve emotionele sensaties, die bovendien een bijdragende oorzaak van gewichtstoename kunnen zijn. Seizoensgebonden affectieve stoornis (SAD) komt vooral in de winter voor, een soort “winterblues”. De wetenschap suggereert het: buiten trainen kan symptomen verlichten van dit meloncholisch van de wintermaanden, door de chemische afgifte Van serotonine (een van de gelukshormonen) en blootstelling aan zonlicht.

Hoe je in de kou kunt trainen zonder ziek te worden

De grootste zorg van degenen die in de winter graag buitensporten willen doen, maar dat niet durven, is ziek worden. In werkelijkheid wordt dit risico vermeden als enkele eenvoudige voorzorgsmaatregelen worden gevolgd; ook omdat, het moet gezegd worden, het in de winter niet de kou is die ons ziek maakt, maar de proliferatie van bacteriën en virussen. Allereerst moet je de juiste kleding kiezen: overdrijf niet met laagjes, maar draag liever goed passende, thermische kleding. Het bedekken van je neus, mond en hoofd is een goede manier om de kou te bestrijden. Verder is het belangrijk om voor en na de training te drinken, om de slijmvliezen elastisch te houden. Tenslotte is het raadzaam zodra de training eindigt draag droge kleding.

Wat er gebeurt als je in de kou traint

Van trainen in de kou wordt je niet ziek en is het juist goed voor ons lichaam. Dit komt omdat lage temperaturen het lichaam daartoe dwingen aanpassen aan nieuwe omstandigheden en dus werken de inwendige organen, zoals het hart en de longen, harder en krijgen ze meer zuurstof. Meer werk brengt weliswaar meer inspanning met zich mee, maar ook grotere voordelen en resultaten. Bovendien is trainen in de kou gunstig voor het begin van de griep tegen te gaan seizoensgebonden, aangezien dankzij buitenactiviteiten de immuunafweer toeneemt.

Wie sport, heeft minder last van de kou

Sporten heeft een aantal voordelen voor ons lichaam. Onder de vele voordelen vinden we ook dat we minder last hebben van de kou. Het uitvoeren van fysieke activiteit levert in feite een verhoging van het basismetabolisme; op deze manier zullen degenen die zelfs tijdens de koudste maanden sporten minder last hebben van de kou dan degenen die niet bewegen. Nog een goede reden om te beginnen met trainen!