Gezondheid en fitness

Op zoek naar een powersnack na het sporten? De pistache

201views

VIk was geconcentreerd in vitamines, mineralen en voedingsstoffen, de Amerikaanse pistache is de ideale snack voor fitnessliefhebbers en sporters. Hier omdat

Dit zijn de drie gouden regels voor blijf fit, vitaal, helder en levendig. De eerste: neem er een actieve levensstijl en doe indien mogelijk elke dag (of minstens drie keer per week) lichamelijke activiteit.

De tweede: rust en slaap goed herstellen.

De derde, elke dag voedingsstoffen binnenkrijgen noodzakelijk om de honger te stillen, op te laden en tegelijkertijd de energie aan te vullen die gedurende de dag en training wordt verbruikt.

Het bevindt zich in deze laatste fase, de zogenaamde na de trainingdat de pistachenoten ze worden protagonisten. Die kleine groene schatten, ingesloten in een schelp, zijn in feite waardevolle bondgenoten van welzijn. Om verschillende redenen.

Het ideale tussendoortje na lichamelijke inspanning

Amerikaanse pistachenoten zijn een concentraat van vitamines, mineralen En voedingsstoffen fundamenteel voor het ontspannen van de spieren, het aanvullen van minerale zouten en het bevorderen van het herstel van het lichaam.

Hun kleur heeft dus nog een “superkracht”: het helpt het welzijn van de huid te verbeteren.

Bovendien zijn ze een lekker, gemakkelijk en praktisch tussendoortje om altijd bij je te hebben.

Eiwitten en antioxidanten = Pistachenoten!

De superkracht van pistachenoten komt uit de componenten: magnesium, een stof die ontspant en overtollig melkzuur helpt elimineren; de B-vitamines die vermoeidheid helpen tegengaan; De potassium wat helpt de bloeddruk te normaliseren.

Bovendien zijn Amerikaanse pistachenoten rijk aan koper En mangaan en ik ben er één bron van selenium, zink, riboflavine En Vitamine EOm deze reden dragen ze bij aan de bescherming van cellen tegen oxidatieve stress. Meer Essentiële aminozuren nuttig voor spierherstel.

Lekker en vrienden van de figuur

De juiste portie Amerikaanse pistachenoten is 49 eenheden, met 7 g eiwit, 285 mg kalium (meer dan een halve banaan), 3 g vezels en slechts 165 calorieën.

Iedereen die denkt dat het toevoegen van een aanbevolen dosis pistachenoten aan uw dieet ervoor zorgt dat u aankomt, heeft het mis.

Onderzoekers hebben aangetoond dat het eten van voldoende pistachenoten om zelfs maar 20% van je dagelijkse calorieën te leveren geen gewichtstoename veroorzaakt: consumeer ze gewoon als onderdeel van een uitgebalanceerd dieet en een gezonde levensstijl (notitie 1).

Pistache is namelijk een van de noten met de minste calorieën (slechts 165 calorieën in een enkele portie – of per 30 gram – het equivalent van ongeveer 49 pistachenoten). Bezoek de site voor meer informatie

Ideeën voor een powersnack

Het diversifiëren van uw snacks afhankelijk van de intensiteit van uw fysieke activiteit is essentieel om de gewenste resultaten te bereiken.

Op een rustdag kun je bijvoorbeeld Amerikaanse pistachenoten proberen in yoghurt, ontbijtgranen, salades of smoothies, die je verrijkt met voedingsstoffen en smaak.

Als post-workout snack is het advies echter om gedroogd fruit en pistachenoten te combineren. Pistache is in feite een van de noten met de minste calorieën en, zoals Becci Twombley, sportdiëtist van de Universiteit van Zuid-Californië, opmerkt: “De eiwitten en gezonde vetten in pistachenoten kunnen helpen de honger onder controle te houden. Bovendien hebben pistachenoten meer tijd nodig om te schillen, waardoor je langer een vol gevoel krijgt.”

Bezoek de site voor meer informatie

Opmerking 1: Burns-Whitmore B, Hall LM, Towne AH, Roy S. Effecten van pistache op de lichaamssamenstelling en bloedlipiden bij gezonde jonge vrouwen. FASEB J. 2014.