Gezondheid en fitness

Spierkrampen ’s nachts: moet u zich zorgen maken over het symptoom?

189views

Na een lange dag aan je voeten werken, geniet je van het moment waarop je lichaam naar bed gaat. Je valt in een heerlijke slaap en voelt dat je lichaam en geest het broodnodige herstel krijgen. Dan verander je even van houding en opeens ontstaat er een kramp in de kuitspier. Het is pijnlijk genoeg om je rechtop te laten zitten.

heeft dit probleem ontdekt en wil u graag vertellen wat het betekent als u ’s nachts spierkrampen ervaart.

Wat veroorzaakt nachtelijke krampen

Hoewel u na het sporten of gedurende de dag misschien geen spierspanning of spanning merkt, zegt Delaware Integrative Healthcare dat spierspasmen kunnen optreden precies wanneer u probeert te ontspannen. Dit komt omdat gespannen spieren kwetsbaarder kunnen zijn als ze in rust zijn.

Denk er eens over na: als u op uw bed instort nadat u de hele dag op de been bent geweest, heeft uw kuitspier niet langer de rek die hij zou moeten ondersteunen.

Wanneer de spier samentrekt, kunt u kramp ervaren. Vaak kunnen spierkrampen en -spasmen worden veroorzaakt door zoiets eenvoudigs als zenuwirritatie of de behoefte aan meer bloedtoevoer naar het gebied.

Oorzaken van krampen ’s nachts: van onschadelijk tot ernstig

Volgens Delaware Integrative Healthcare kunnen veel activiteiten en situaties ’s nachts spierkrampen veroorzaken. Spieren kunnen verkrampen als u op een dag te veel traint of rekt. Spierspasmen kunnen er ook op duiden dat uw lichaam niet correct is gestructureerd, waardoor sommige spieren harder kunnen werken terwijl andere na verloop van tijd korter worden.

Een tekort aan vitamine B12 of andere vitamines kan ook spierspasmen of krampen veroorzaken. Bovendien kan een hernia de omliggende spieren onnodig belasten.

Volgens de Medische Universiteit van South Carolina kunnen atleten van alle niveaus en leeftijden krampen ervaren als gevolg van het verlies van elektrolyten door overmatig zweten. Uitdroging kan in het algemeen zelfs bij niet-sporters spierkrampen veroorzaken, en dit is waarschijnlijker als u veel cafeïne drinkt. Alcoholgebruiksstoornissen, nierziekten en hypothyreoïdie worden ook in verband gebracht met spierkrampen.

Naarmate u ouder wordt, kunnen spierkrampen vaker voorkomen. Volgens de University of Utah Health heeft een derde van de 60-plussers de afgelopen twee maanden ’s nachts spierkrampen ervaren. Geneesmiddelen tegen hoge bloeddruk, hartziekten en cholesterol verhogen ook het risico op epileptische aanvallen.

Vermindering van de kans op nachtelijke spierkrampen

Incidentele nachtelijke krampen zijn niets om u zorgen over te maken, maar u kunt stappen ondernemen om deze in de toekomst te verminderen. De Sleep Foundation adviseert om contact op te nemen met uw arts of apotheker als u vermoedt dat uw medicijnen uw nachtelijke krampen kunnen veroorzaken.

Uitdroging is een veel voorkomende oorzaak van krampen, dus zorg ervoor dat u gedurende de dag voldoende vocht drinkt om uw lichaam goed gehydrateerd te houden. Maar het is beter om geen glas water te drinken voordat je naar bed gaat. Anders wordt u wakker en moet u naar het toilet.

Een warm Epsom-zoutbad kan krampen helpen verlichten, omdat magnesiumsulfaat krampen kan verlichten die verband houden met magnesiumtekort. Zelfmassage of stretchen voor het slapengaan kan ook helpen uw lichaam en geest te kalmeren en een goede nachtrust te bevorderen. Je ontspant strakke kuitspieren of strakke pezen aan de onderkant van je voeten. Als u wakker wordt door kramp in uw benen, kan strekken ook helpen de kramp te verlichten, zodat u weer kunt gaan slapen.

Als het buiten koud en donker is, hoe kun je jezelf dan dwingen uit bed te komen? Het is moeilijk, maar mogelijk! Volgen