Make-up

Hoe blijf je fit tijdens het koude seizoen (advies van een voedingsdeskundige over voeding en motivatie)

60views

De redenen voor snelle gewichtstoename worden verklaard door biologische processen in ons lichaam.: ten eerste begint een persoon minder te bewegen; ten tweede wordt onze schildklier, die zorgt voor activiteit en een goede stofwisseling, onder invloed van circadiane ritmes (zonnige dagen worden korter). We produceren meer melatonine, waardoor we slaperiger worden. Ook zijn we in deze periode gevoeliger voor depressies, die worden beïnvloed door korte daglichturen en gebrek aan zonlicht.

Het is onze taak om onszelf te voorzien van een fysieke activiteit die ons goede, positieve emoties zou opleveren. Het is raadzaam om te gaan dansen en yoga te doen. Op dit moment willen we vooral slecht weer ‘opeten’, en meestal met zoete desserts of drankjes. Zo willen we de dosis serotonine die we in de zomer binnenkrijgen compenseren.

De belangrijkste basis van de dag is correct en kwalitatief hoogstaand ontbijt. Het ontbijt moet eiwitten en vetten bevatten. Dankzij eiwitvet willen we overdag minder eten, veroorzaakt het geen hoge insulinetoename en levert het langdurige en krachtige energie. En in feite heeft het direct invloed op de afname van de eetlust in de avond. Dit kunnen eieren zijn, kwark in de vorm van een ovenschotel, vis met volkorenbrood, kaas, een eiwitshake met redelijk volle melk.

IN diner Je kunt altijd complexe koolhydraten erbij kopen, zelfs een beetje saus. Vergeet eiwitrijk voedsel niet. Eiwit is de belangrijkste voedingsstof die ons spijsverteringsstelsel in goede conditie houdt en de werking van de schildklier beïnvloedt.

Op diner minimaal vet, meer eiwitten, zorg ervoor dat je groenten toevoegt, dankzij vezels zal het maag-darmkanaal geweldig aanvoelen. Vergeet niet dat we ’s nachts actief het hormoon somatotropine produceren (bij kinderen is het verantwoordelijk voor de groei, bij volwassenen is het verantwoordelijk voor de stofwisseling). En wat we ’s avonds eten, bepaalt hoe ons lichaam de volgende dag zal werken. En als we onszelf als avondeten trakteren op desserts, blokkeert insuline de synthese van somatotropine. Laat het diner licht zijn: mozzarella met tomaten, gebakken vis met veel groen, allerlei salades van verse groenten, ze bevatten veel B-vitamines, vitamine C, K. Vergeet niet veel vloeistof te drinken (35 -40 ml per 1 kg lichaamsgewicht) – kruidenthee, water.

Voor het avondeten moet je voorzichtig zijn met fruit. INHet lijkt erop dat fruit een bron is van een grote hoeveelheid vitamines, maar ze zijn ook een vrij grote bron van fructose. Volgens de menselijke genetica kan ongeveer 20-25 g fructose per dag (3-4 appels, sinaasappels, een kleine hoeveelheid bessen) worden opgenomen. Veel mensen weten dit niet, dus misbruiken ze fruit – ze krijgen indigestie, een opgeblazen gevoel, gasvorming, auto-immuunreacties van het lichaam en problemen met het maag-darmkanaal. En natuurlijk wordt fructose actief in ons afgezet in de vorm van vetreserves in de buik en dijen.

Door deze eenvoudige regels te volgen, wordt het heel gemakkelijk voor u om in vorm te blijven en diëten en vastendagen te vergeten.

Mis niet

De beste motivatie

En tot slot: het coolste advies aan een vrouw is om mooier en slanker te worden. Probeer uw mislukkingen niet op te eten met snoep. Verliefd worden! Word verliefd op een man, op je bedrijf! Word eindelijk verliefd op jezelf! Als we verliefd zijn, kunnen we veel doen voor ons liefdesobject, we willen zo gelukkig mogelijk zijn!.

Wanneer je dit beseft, ben je zo vervuld van gevoelens dat je je liefdesobject zeker geen kwaad zult doen. En als je weet dat suiker, desserts, alcohol en nicotine schadelijk zijn voor het object, dan gebruik je het niet in je levensstijl. Vervang taarten door een massage, snoep door training, trakteer jezelf op een nieuwe jurk in plaats van nicotine en alcohol. Geef geld uit om iets leuks te doen voor jezelf en je geliefde.