Make-up

Hoe u uw gezondheid en schoonheid kunt beschermen tegen radiatoren: 8 tips van een expert

60views

Al deze redenen (een of meerdere keren) leiden tot een gevoel van ongemak – droogheid, schilfering en vaak jeuk van de huid van gezicht, handen en voeten.

1. Zorg voor een comfortabele kamertemperatuur en verminder de droge lucht

Pas indien mogelijk de temperatuur van de radiatoren aan (veel moderne radiatoren hebben regelaars), gebruik geen olie- en elektrische kachels, deze zijn een echt kwaad voor de huid en de luchtwegen. We vestigden ons in de kamer met ‘groene vrienden’ – planten die actief zuurstof afgeven. Bijvoorbeeld, Kalanchoë is een echte zuurstofbom, hij vult niet alleen de lucht 24 uur lang met zuurstof, maar bestrijdt ook effectief depressies en slaapproblemenen gerbera absorbeert giftige stoffen (benzeen) en behandelt verkoudheid.

2. Koop een luchtbevochtiger

Gezuiverde en bevochtigde lucht is een noodzaak voor mensen met chronische ziekten (astma en allergieën). En tijdens het stookseizoen zullen luchtreinigers en verdampingstoestellen de luchtvochtigheid verhogen en een droge huid voorkomen.

3. Blijf gehydrateerd

Vergeet niet dat koffie een extra uitdroging van het lichaam is. 1 kopje koffie moet worden gecompenseerd door 250 ml gewoon drinkwater. Gemiddeld moet er 1,5-2 liter water per dag gedronken worden. Dit beschermt niet alleen je huid, maar stimuleert ook de stofwisseling en vermindert cellulitis.

Mis niet

4. Organiseer je make-uptasje

Verwijder alle agressieve en schurende maskers en maskers, raadpleeg een dermatocosmetoloog over de wenselijkheid van het gebruik van producten en koop deze indien nodig (niet alle vochtinbrengende crèmes zijn geschikt voor het koude seizoen, en als u een actieve sportlevensstijl leidt, heeft uw huid extra bescherming nodig tegen kou en wind).

Een crème met fosfolipiden (“cosmetische lethicine”) houdt bijvoorbeeld een optimaal vochtgehalte van de huid en de lipidenbarrière in stand, verlicht huidaandoeningen met neurodermitis en psoriasis, behoudt de integriteit van celmembranen en onderdrukt de ontwikkeling van acne. In de winter is het beter om je gezicht te reinigen met speciale producten voor de droge huid, bijvoorbeeld producten die olie bevatten (Hydropeprid – Aqua-olie, Oil dry skin gel).

Breng overdag crèmebescherming aan en breng ’s avonds af en toe voedende en hydraterende maskers aan.

5. Maak een plan voor cosmetische ingrepen voor het koude seizoen

Allereerst is het noodzakelijk om biorevitalisatie en plasmatherapie uit te voeren, omdat deze helpen de huid te verzadigen met hyaluronzuur en aminozuren. Als de injectietechniek voor u niet geschikt is, kunt u een hydropeeling- of elektroporatiekuur met hyamatrix of andere vochtinbrengende serums ondergaan.

Als uw huid gevoelig is voor uitdroging, voer dan geen agressieve procedures uit – peelings, polijsten zonder de juiste voorbereiding. Als u overgevoelig bent, volg dan een kuur met rosacea en voer daarna pas antiverouderingsprocedures uit.

6. Pas je dieet aan

Voeg meer olijfolie, pompoenolie, avocado, eieren, noten en vette vis toe. Bij kou heeft ons lichaam meer dan ooit omega 3-6-9 en vitamine A en E nodig, maar de koolhydraten kunnen beperkt zijn, omdat snoepjes collageen en elastine direct vernietigen, de huid ouder wordt en turgor en stevigheid verliest.

Mis niet

7. Controleer uw lichaam en laat u onderzoeken

zal helpen bij het identificeren van een tekort aan vitamine D, groep B en het vereiste normniveau onmiddellijk aanpassen.

8. Vergeet je huid niet

Droog het niet te veel met heel heet water; zorg ervoor dat u na waterprocedures crème of lotion aanbrengt. Voer regelmatig een zachte exfoliatie van het lichaam uit, bij voorkeur in gespecialiseerde spacentra (Turkse hamam met gassoulzeep en Marokkaanse klei zal de huid subtiel vernieuwen en de water-lipidenbalans normaliseren, pakkingen met ceder- en sinaasappel-, geranium- en salieolie zullen de immuniteit van de huid versterken en de gezondheid verbeteren ). Vervang de douchegel door olie of melk, gebruik geen washandjes, om de huid niet verder te beschadigen.

Voor mensen van 40+

Vergeet niet dat uw huid nog meer aandacht nodig heeft. Voeg zeker hooggeconcentreerde serums met fyto-oestrogenen en peptiden toe aan je reguliere verzorgingsproducten. Voer alle exfoliërende procedures niet vaker dan één keer per maand uit. Vervang alle zomercrèmes door wintercrèmes met de juiste samenstelling. Gebruik UVB/UVA PA++++ zonnebrandcrème, zelfs bij bewolkt weer. Kies comfortabele, losse kleding gemaakt van natuurlijke stoffen en hypoallergene panty’s (deze laatste helpen extra schade als gevolg van wrijving en verminderde microcirculatie te voorkomen). Concentreer u in uw dieet op voedingsmiddelen met extra bronnen van vitamines en aminozuren (noten, sojaproducten, lijnzaad, oliën en kruiden). Vermijd veranderingen in koude temperaturen en was uw gezicht niet met zeer heet of koud water.

Koude lucht, temperatuurverschillen tussen binnen en buiten, droge lucht van radiatoren – dit gebeurt allemaal elk jaar, maar door ten minste een paar van de genoemde punten te gebruiken, hoeft u zich helemaal geen zorgen te maken over uw huid en behoudt u zijn schoonheid en gezondheid tot de lente .